Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 12 września 2011

Język reklamy


Karta pracy

SLOGAN
ŚRODEK JĘZYKOWY
ZNACZENIE
1. "Brud nie wybiera, wybierz Pickera"; "Cillit- mały cud na duży brud"; "Perła- pranie czyste i puszyste".


2. " Ryż BOSTO gotuje się bosko"; "Z WARTĄ - warto"; "to nie wizja- to WIZIR".


3." COCA-COLA- najlepszy przyjaciel"; "Makaron MALMA- lepszy od domowego"; "MOBIL1-więcej siły, więcej życia".


4. "CITROEN ZX zawsze ruszy i wszędzie dojedzie"; "Zawsze sucho, zawsze czysto, zawsze pewnie:; "SZAMPON JOHNSONS BABY na każdy dzień".


5. "LENOR- miłość od pierwszego dotyku"; "Komu w drogę- temu NESTLE"; "Ryby mają głos".


6. "Guma TAXI- prawdziwy odjazd"; "OXY- daj mu w skórę".


7. "The freshmarker"; "Perfectly you"; "be inspired".


8. "Wrzuć na luz"; "Trzymaj z naszą paczką".


9. " WÓLCZANKA- tkaniny drapane, nopowane lub z naczesem" ;"ALWAYS PLUS mają siateczkę Dri- Weave".


10. "Świeży bądź"; "Odkryj smak doznań"; "Pozbądź się łupieżu".


11. "Jackobs Kronung to najlepszy Jackobs"; "Sony- rytm serca, rytm czasu"; "Wybierz smak, wybierz aromat. LIPTON".


12."Więcej niż oczekujesz NISSAN"; "Zmieniamy świat na PLUS"; "Cenię ją za wierność MAX FACTOR".


13. "Luksus dobrego smaku"; "Wyjątkowa świeżość"; "To jest pyszne- HOCHLAND".


1. Wieloznaczność, gra słów.
2. Specjalna terminologia, skróty, wyrazy obce.
3. Język młodzieżowy.
4. Powtórzenia słów o identycznym lub podobnym brzmieniu.
5. Określenia typu: zawsze, wszędzie, każdy, cały, całkowicie, wszystko.
6. Tryb rozkazujący.
7. Stopień wyższy i najwyższy przymiotnika.
8. Używanie wyrazów zapożyczonych, pozostających oryginalnym brzmieniu, choć jest możliwość ich przetłumaczenia.
9. Działanie na uczucia i zmysły.
10. Bezpośrednie zwroty do odbiorcy.
11. Sądy oceniające.
12. Wykorzystywanie rymów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz